preskoči na sadržaj

Športska gimnazija Zagreb

Login
 
 
Novosti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Nastava geografije u stvarnom prostoru
Autor: Draženka Rajković Vrdoljak, 13. 2. 2020.

Učenici 2. razreda Športske gimnazije su jučer, uz vodstvo profesorice geofrrafije, na primjeru prostora Trešnjevke primijenili stečena znanja nastavne cjeline „Naselja“.


Kako je nastao naziv „Trešnjevka“? Kada i zašto započinje preobrazba trešnjevačkog prostora iz ruralnog u urbani? Kakva je gradnja prevladavala u prvoj polovici 20. stoljeća uz industrijske pogone na trešnjevačkom prostoru? Na ova i druga pitanja naši su učenici našli su odgovore na nastavi geografije. 

Terenskim obilaskom neposredne okolice Športske gimnazije istaknute su centralne funkcije grada (institucije i javne službe oko Parka Stara Trešnjevka), planska i neplanska gradnja, značaj prometne povezanosti (tramvajska pruga puštena u promet 1935. godine), glavne vizure Trešnjevke (dimnjak toplane, Cibonin toranj) i druge zanimljivosti.

Ovakvim iskustvenim učenjem povezuju se teorijska znanja s vlastitim iskustvom čime se povećava interes učenika, razvijaju vještine promatranja neposrednoga okoliša i uočavanje uzročno-posljedičnih veza. 

Objekt istraživanja geografije je prostor. Upravo je prostor neposredne okolice škole kojim učenici svakodnevno prolaze idealno okružje za učenje i poučavanje o postanku, razvoju  i preobrazbi naselja na primjeru Trešnjevke. Stoga se nastava geografije u Športskoj gimnaziji Zagreb tradicionalno odvija i na terenu, izvan učionice.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju